Diagrama Dezvoltării Jocului
Etapa Jocului
|
Descriere
|
Jocul explorator
|
-
Explorează jucariile și obiectele prin
atingere, le bagă în gură, vizual, examinându-le, aruncându-le sau dându-le
drumul
-
Arată interes pentru obiectele noi
|
Jocul combinatoriu
|
-
Pune obiecte și jucării împreună
-
Pune obiecte în coșuri
|
Jocul cauză-efect
|
-
Se joacă cu jucării de tip pop-up
-
Activează jucăriile prin apăsarea butoanelor
|
Jocul funcțional
|
-
Folosește jucării în miniaturp pentru un scop
anume(împinge mașinuțe, pune telefonul la ureche)
-
Direcționează acțiuni de joc către sine(se
preface că mănâncă sau doarme)
-
Direcționează acțiuni de joc către dvs sau
păpușă(vă hrănește, pune bebelușul în pat)
|
Jocul de prefacere
|
-
Se preface că un obiect este altceva(un cub e
o mașină)
-
Dă unui obiect caracteristici pe care nu le
are(un cuptor de jucărie e fierbinte)
-
Animă jucăriile(păpușa merge) și se preface că
face diverse acțiuni(toarnă ceai)
|
Jocul dramatic
|
-
Pretinde să fie ceva ce nu este, precum un
animal, pompier sau supererou
-
Pretinde jocuri cu pereche pentru a spune
povești
-
Jocul devine mai cooperant
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu