12 mai 2017

Intervenţia precoce poate face o diferenţă


JASPER ( Joint attention, symbolic Play, Engagement and Regulation) este o intervenție bazată pe o combinație a principiilor comportamentale și de dezvoltare descrisă pentru prima data de Dr. Connie Kasari in cadrul UCLA. Are ca ținta bazele comunicării sociale și folosește metode de învățare in mediu natural. In ultimii 15 ani aceasta metoda a fost testata in cadrul studiilor randomizat controlate cu loturi de aproape 500 de copii cu Tulburare de Spectru Autist și au avut rezultate foarte bune. Intervalul de vârsta al copiilor care au fost incluși in studii a variat între 12 luni și 8 ani. JASPER fiind   o metoda care poate fi folosită începând cu vârsta de un an. Poate fi implementată de care părinți , profesori , clinicieni și personal care oferă servicii de sănătate mintala. Acest timp de intervenție funcționează bine alături de alte tipuri de terapie comportamentala. Singurele materiale folosite in cadrul terapiei sunt jucăriile adecvate vârstei. Un rol important in cadrul terapiei JASPER îl joaca coordonarea atenției între obiecte și persoane cu scopul de a împartasi bucuria de a face lucruri împreuna si de a dezvolta Abilitățile de interacțiune socială la copil. Jocul simbolic este o modalitate de a facilita coordonarea atenției prin rutine de joc. Încurajează o diversitate mai mare in tipurile de joc cu scopul de a ajuta copii sa-și crească flexibilitatea, diversitatea și nivelul jocului. Conectarea socială este importantă  in dezvoltarea de oportunități de comunicare socială și învățare. Acest tip de terapie pune accentul și pe Reglarea emoțională și oferă strategii pentru gestionarea comportamentelor de auto- stimulare și auto- control. Vom reveni cu mai multe informații pe aceasta tema . Psih.drd.Crina Nedelcu & Dr. Ioana Moraru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu