16 noiembrie 2015

Repetiţia persistentă poate limita abilităţile

Predarea unor informaţii care se bazează pe repetare persistentă poate limita domeniul abilităţilor. Făcând acelaş lucru iar şi iar îmbunătăţeşte viteza şi eficienţa şi ajută la realizarea acelei sarcini într-un nou context. Însă, în cazul copiilor cu autism, prea multă repetiţie poate îngreuna procesul de manifestare a abilităţilor proaspăt învăţate în situaţii noi. Într-un studiu recent, s-a demonstrat abilitatea de a generaliza ceea ce s-a învăţat, şi capacitatea de a transfera cunoştinţele în circumstanţe puţin diferite. Datele au sugerat faptul că repetiţia sarcinilor fără a exista şi pauze, poate îngreuna învăţarea, decât să o ajute. De asemenea, repetiţia ajută copii să deprindă o nouă abilitate şi să se descurce mai bine în aceea arie, însă realizarea într-un  nou context se va realiza mai greu.

Constatarile acestui studiu au mare importanţă în terapia autismului. Limitarea numărului de repetiții în timp şi întreruperea pentru o activitate diferită poate stimula învățarea și generalizarea.

https://spectrumnews.org/news/repetition-may-limit-scope-of-skills-in-people-with-autism/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu