Predarea unor informaţii care se bazează pe repetare persistentă poate limita domeniul abilităţilor. Făcând acelaş lucru iar şi iar îmbunătăţeşte viteza şi eficienţa şi ajută la realizarea acelei sarcini într-un nou context. Însă, în cazul copiilor cu autism, prea multă repetiţie poate îngreuna procesul de manifestare a abilităţilor proaspăt învăţate în situaţii noi. Într-un studiu recent, s-a demonstrat abilitatea de a generaliza ceea ce s-a învăţat, şi capacitatea de a transfera cunoştinţele în circumstanţe puţin diferite. Datele au sugerat faptul că repetiţia sarcinilor fără a exista şi pauze, poate îngreuna învăţarea, decât să o ajute. De asemenea, repetiţia ajută copii să deprindă o nouă abilitate şi să se descurce mai bine în aceea arie, însă realizarea într-un nou context se va realiza mai greu.
Constatarile acestui studiu au mare importanţă în terapia autismului. Limitarea numărului de repetiții în timp şi întreruperea pentru o activitate diferită poate stimula învățarea și generalizarea.
https://spectrumnews.org/news/repetition-may-limit-scope-of-skills-in-people-with-autism/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu