Date fiind problemele existente pe partea de limbaj şi dezvoltare socială, este de aşteptat ca abilităţile imaginative şi de joacă să aibă de suferit. Deseori joaca tinde să conţină stereotipii, nu este funcţională şi nici înclinată spre partea socială. Modul de joacă este rigid, limitat, cu o slabă creativitate, iar dezvoltarea spontaneităţii, nu apare. Lipsa imaginaţiei afectează abilitatea copilului de a lua parte la un joc precum alţi copii. Afectarea acestor arii, de asemenea limitează puterea lor de a aprecia elemente dintr-o carte sau un film.
Întervenţia prin terapie poate modifica patternurile relaţionate cu joaca. Pe lângă terapeut, procesul de dezvoltare a abilităţilor de joacă include şi implicarea părinţilor, a fraţilor, a colegilor de clasă, sau chiar a vecinilor. Acest proces, aduce de asemenea o creştere la nivelul limbajului şi dezvoltare pe partea socială, îmbunătăţindu-se relaţiile cu cei apropiaţi.
Succesul pe o arie este benefic şi pentru celelalte sfere de dezvoltare.
P.Howlin, M. Rutter – „Treatment of autistic children”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu