19 noiembrie 2015

Cum relaționează copiii autiști cu oamenii

"Chiar dacă mă simt vinovat față de persoana care mi-a vorbit, eu nu pot să îmi cer scuze, aşa că sfârșesc simţindu-mă nefericit și rușinat că nu pot gestiona o relație umană adecvat." În această declaraţie este surprinsă conştientizarea unui copil cu autism a felului în care relaţionează cu oamenii. De asemenea, el descrie şi modul diferit în care percepe experienţa trecerii unei zile, sau a unei secunde: "în mintea mea nu este o diferenţă aşa mare între ce mi s-a spus acum şi ceea ce am auzit acum mult, mult timp."

Declaraţiile de mai sus surprind laturi ale autismului de care copiii cu TSA se lovesc în fiecare zi. Sunt cunoscute deficienţele în plan social, însă perceperea diferită a timpului este un element ce important, mai puţin investigat de cercetători, ce ar putea oferi informaţii folositoare în abordarea acestei tulburări.
N. Higashida- “The reason I jump”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu