Copiii cu autism, în jurul vârstei de 5 ani se descurcă mai bine la partea sonoră a cuvintelor, decât la a înţelege la ce se referă acestea. Conform studiului care a publicat aceste rezultate, copiii care au obţinut scoruri foarte bune la inteligenţă şi limbaj în jurul vârstei de 2 ani jumate, sunt cei mai pricepuţi la citit mai târziu. Aceştia, se descurcă cel mai bine în cadrul şcolii şi pe partea de socializare.
În cadrul unui alt studiu realizat cu copii cu autism de aceeaşi vârstă s-a observat că la nivelul regulilor lingvistice şi la partea de înţelegere a textului citit, copiii cu TSA au avut rezultate mai mici decât media populaţiei la testul respectiv. Cu toate acestea, ei au avut scoruri mai ridicate la cunoaşterea alfabetului.
Un aspect observat este faptul că acei copii care se descurcă mai bine la partea cu alfabetul, tind să aibă abilităţi mai scăzute de socializare. Acest lucru se poate datora faptului că ei se centrează mai mult pe detalii, decât pe imaginea de ansamblu.
https://spectrumnews.org/news/clinical-research-children-with-autism-struggle-to-read/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu