30 octombrie 2015

Dezvoltarea limbajului

Copiii cu tulburare de spectru autist au o varietate de probleme în ceea ce priveşte limbajul: întârziere în dezvoltarea limbajului, trăsături deviante ale acestuia, o dificultate în folosirea limbajului sau a comunicării sociale, s.a. Fiecare problemă este diferită şi necesită tratament diferit. Sunt cunoscute multe tehnici care ajută la dezvoltarea limbajului.

 Pentru început, atunci când copilul nu vorbeşte şi înţelege foarte puţine cuvinte important este ca acesta să deprindă înţelesul cuvintelor de bază, a celor mai uzuale, pentru a veni în ajutorului lui şi a-l împiedica să dezvolte comportamente nedorite din cauza afectării limbajului. Această tehnică funcţionează gradual, introducându-se elemente noi pe măsură ce copilul face achiziţii.

Pentru creşterea complexităţii limbajului şi a achiziţiona singur cuvinte copilul trebuie expus  la mediul înconjurător. În această etapă, părinţii pot participa în cadrul programelor. Studiile realizate cu copii fără TSA şi cu părinţii lor au surprins o serie de aspecte cu privire la limbajul copiilor. Atunci când părinţii fac remarci negative, sunt insistenţi şi autoritari cu copiii, s-a observat o încetinire în dezvoltarea limbajului. Pe de altă parte, atunci când aceştia promtează copiii, îi corectează şi oferă întăriri, dezvoltarea limbajului se produce mai rapid.

P.Howlin, M. Rutter – „Treatment of autistic children”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu